ایام فاطمیه: گوشه ای از خطبه فدکیه حضرت فاطمه زهرا(س)
آزاد
یک شنبه 3 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 14:18 ::  نويسنده : امیر

http://www.urmia.ac.ir/riyasat/pictures/مذهبی/69907_TL6uONvv.jpgاز حضرت فاطمه (علیها السلام) سخنان فراوانی بر جای مانده، که پاره‌ای از آنان مستقیماً از او نقل شده است و به نیکی می‌توان گوشه‌ای از علو مقام و ژرفای علم و معرفت او را در این کلمات دریافت و پاره‌ای دیگر نیز بواسطه او، از وجود پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) روایت گشته است که به نوبه خود بیانگر ارتباط نزدیک او با رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) و عمق درک و فهم فاطمه (علیها السلام) می‌باشد.
در ذیل گوشه ای از خطبه فدکیه آن بانوی بزرگوار و بی همتا در دنیا و آخرت؛ نقل می گردد که بی شک ذهن هر انسان خداترسی را به تکاپو و چالش وا می دارد: 
«پس خداى بزرگ ايمان را براى پاك كردن شما از شرك و نماز را براى پاك نمودن شما از تكبّر و زكات را براى تزكيه نفس و افزايش روزى و روزه را براى تثبيت اخلاص و حج را براى استحكام دين و عدالت‏ورزى را براى التيام قلبها و اطاعت ما خاندان را براى نظم يافتن ملتها و امامت مان را براى رهايى از تفرقه و جهاد را براى عزت اسلام و صبر را براى كمك در بدست آوردن پاداش قرار داد.
و امر به معروف را براى مصلحت جامعه و نيكى به پدر و مادر را براى رهايى از غضب الهى و صله ارحام را براى طولانى شدن عمر و افزايش جمعيت خاطر و قصاص را وسيله حفظ خونها و وفاى به نذر را براى در معرض مغفرت الهى قرار گرفتن و دقت در كيل و وزن را براى رفع كم‏فروشى مقرر فرمود.
و نهى از شرابخوارى را براى پاكيزگى از زشتى و حرمت نسبت ناروا دادن را براى عدم دورى از رحمت الهى و ترك دزدى را براى پاكدامنى قرار داد و شرك را حرام كرد تا در يگانه‏پرستى خالص شوند.
پس آنگونه كه شايسته است از خدا بترسيد، و از دنيا نرويد جز آنكه مسلمان باشيد و خدا را در آنچه بدان امر كرده و از آن بازداشته اطاعت نمائيد، همانا كه فقط دانشمندان از خاك مى‏ترسند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آزاد و آدرس amirhmb007.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 31
بازدید کل : 27226
تعداد مطالب : 44
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1